FANDOM

Arena w Starym Obozie – pierwsza arena, na jaką Bezimienny trafia w całej serii Gothic. Jej zarządcą jest jeden z najbardziej wpływowych cieni w obozie – Scatty.

Przeciwnicy, z którymi Bezimienny może się zmierzyć na tej arenie Edytuj

  • Kirgo – strażnik ze Starego Obozu, który tak naprawdę nie chce się bić z Bezimiennym, bo go polubił; najsłabszy z przeciwników.
  • Kharimnajemnik z Nowego Obozu; przez wielu uważany za najlepszego. Nie walczy z byle kim.

Pokonanie zawodników Scatty'ego jest jednym z zadań, które przybliżą Bezimiennego do zostania cieniem. Poza tym zadaniem Bezimienny nie ma okazji, by stanąć w szranki z którymś z wojowników na arenie.

Razem z Kirgo i Kharimem na arenie walczy również strażnik świątynny z Obozu BractwaGor Hanis. Bezimienny nie ma możliwości stoczenia z nim pojedynku.

Gothic: Der Comic Edytuj

To właśnie na tej arenie organizowany jest przez Gomeza wielki turniej gladiatorów. Podczas oglądania walki między Ulgorem i Orikiem na tej arenie, dochodzi do sprzeczki z udziałem Gorna, Barabacka i jego strażników.

Mroczne Tajemnice Edytuj

W modyfikacji Mroczne Tajemnice wątek areny jest bardziej rozbudowany. Bezimienny może postawić wybraną ilość bryłek rudy na jednego z walczących. Jeśli ten, na którego postawił wygra pojedynek, bohater otrzyma o wiele więcej, niż wręczył na początku „bukmacherowi” (którym jest Scatty). Bezimienny ma możliwość wzięcia udziału w jednym z takich pojedynków i walczyć o rudę ze starymi, ale i nowymi gladiatorami.

Nowymi gladiatorami na tej arenie są: Edytuj

  • Herek – kopacz.
  • Shrat – zbiegły nowicjusz z Obozu Bractwa.
  • Rufus – zbieracz ryżu.
  • Nieznany zawodnik; w każdym nowym pojedynku na arenie, walczy w innej zbroi.

Przeciwnik Bezimiennego jest wybierany losowo. Dodatkowo gladiatorzy z czasem dostają lepsze bronie oraz zwiększają się ich zdolności bojowe.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W drugiej części gry, jak i w dodatku do niego, arena właściwie nie istnieje, gdyż została spalona, podobnie jak cały zewnętrzny pierścień Starego Obozu, w wyniku ataku smoków na Górniczą Dolinę. Wokół dawnego miejsca walk gladiatorów znajdują się jedynie orkowie, chcący zaatakować zamek.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic II i Gothic II: Noc Kruka w jednym pomieszczeniu przy wejściu do areny znajduje się jedyna w Górniczej Dolinie owca.
  • Nad areną jest podwyższenie, a na nim kilka siedzeń, co sugeruje, iż czasem nawet magnaci mogli oglądać walki.
  • W Gothic II i Gothic II: Noc Kruka pośrodku areny znajduje się grób nieznanego z imienia paladyna, który prawdopodobnie poległ w tym miejscu.
  • W Gothic, gdy Bezimienny chce obstawić walkę, zarządca areny Scatty informuje go, że nie może tego zrobić, ponieważ nie ma obecnie żadnego pojedynku. Możliwość obstawiania walk miała pojawić się w anulowanym dodatku do pierwszej części gry.
  • W Gothic: Der Comic, wspomniane jest, że na arenie znajduje się karczma. Prawdopodobnie jest to niedopatrzenie ze strony twórców gry lub autorów komiksu, ponieważ nie pojawia się już ona w grze.