Star.png
Wzorowy artykuł
Ten artykuł jest wzorowy. Zobacz inne wzorowe artykuły.

Anog – jeden z buntowników występujących w Gothic 3 oraz Gothic 3: Zmierzch Bogów. Jest starszym bratem Inoga.

Przed akcją gry[edytuj | edytuj kod]

Od dziecka sprawował on pieczę nad swoim bratem. Przez spory okres czasu trenował swoją siłę i sztuki walki. Po wybuchu wojny razem z bratem przystąpili do rebelii i wspomagali buntowników oraz pomagali wyzwolonym niewolnikom.

Gothic 3[edytuj | edytuj kod]

Jest przywódcą buntowników z lasu nieopodal przełęczy do Nordmaru. On i jego ludzie zajęli cały las między Silden a przełęczą, pośrodku którego umieszczone jest małe obozowisko. Jest on otoczony dużą ochroną. W jego obozie stacjonuje wielu doświadczonych wojowników. Nieraz atakował orków z Silden, lecz miasto odpierało jego ataki. Postanowił więc inaczej uprzykrzać życie zielonoskórym. Wraz ze swoimi ludźmi atakował ich karawany z Nordmaru, tym samym zyskując towary z północy (magiczna ruda, oręż) i nie dopuszczał, by osada dostawała zapasy, które przewożono do innych miast.

Jego brat jest szpiegiem w szeregach orkowych najemników, od którego otrzymuje potrzebne informacje. Gdy Bezimienny pierwszy raz go spotyka, jest zdumiony jego obozem i pomysłowością. Anog mówi także o następnej dostawie z Nordmaru i prosi bohatera, by ten pozbył się eskorty oraz dostarczył kolejne zaopatrzenie. Bezimienny informuje go o kłopotach w Silden i przekazuje mu wieści od Inoga. Pomimo informacji o tym, że jego brat potrzebuje pomocy w mieście, nie może go wspomóc. Nie bierze udziału w rewolucji w Silden. Po zakończeniu wojny obejmuje przywództwo w mieście.

Anog może nauczać Bezimiennego zdolności bojowych oraz handluje broniami i pancerzami.

Zlecane zadania[edytuj | edytuj kod]

Gothic 3: Zmierzch Bogów[edytuj | edytuj kod]

Minęły dwa lata od rewolucji w Silden i zakończenia wojny z orkami. Myrtana została podzielona na cztery frakcje. Anog wraz z Inogiem władają Geldern oraz Silden. Nie chcą brać udziału w konflikcie pomiędzy Gornem a Thorusem. Anog nadal jest przywódcą Silden, mimo iż jego brat stwierdza, że lepsze rządy sprawowałby w Geldern. Dostaje sporo zaopatrzenia od brata, jednak jego karawany coraz częściej są napadane przez orków. Jest pierwszą osobą, z jaką rozmawia Bezimienny. Jego ludzie znaleźli nieprzytomnego bohatera, a sam przywódca doglądał nieszczęśnika. Gdy ten się budzi, Anog mówi o zamieszaniu, jakie powstało pod nieobecność Bezimiennego. Zleca zadanie zebrania pięciu listów polecających od mieszkańców wsi oraz zabicie Antona, który ukrywa orkowych szpiegów. Później wysyła bohatera po Inoga. Przez ten czas opiekuje się Isabelle – żoną Antona, którego zabił Bezimienny. Gdy bohater wraca do Silden wraz z jego bratem, razem obmyślają dalsze plany zjednoczenia Myrtany. Wspólnie zlecają bohaterowi misję, by ten poprosił Gorna o przysłanie wsparcia z Gothy, bądź Thorusa o zaprzestanie ataków z Trelis.

Dalsze losy[edytuj | edytuj kod]

Jego dalsze losy są nieznane, gdyż nie występuje w ArcaniA ani nie jest tam wspominany. Najprawdopodobniej wciąż zarządza Silden.

Modyfikacje[edytuj | edytuj kod]

Sekcja niekanoniczna

Content Mod[edytuj | edytuj kod]

Wygląd Anoga uległ zmianom kosmetycznym.

Anog w Content Mod 3.0

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Kan w Gothic 3 nazywa go „żartownisiem z Silden”.