FANDOM

Lord Andre – postać występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to królewski paladyn i najważniejsza osoba w mieście Khorinis zaraz po lordzie Hagenie.

Przed akcją gry Edytuj

Z rozkazu króla Rhobara II on i pozostali paladyni przybyli na wyspę w celu zgromadzenia magicznej rudy, ponieważ od upadku bariery dostawy rudy zostały przerwane.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Lord Andre stacjonuje w koszarach i jest dowódcą miejskiej straży. Ma za zadanie dbać o bezpieczeństwo w mieście, pełni także rolę sędziego. Za każdego zgłoszonego przestępcę Bezimienny dostaje od niego nagrodę pieniężną w wysokości 100 sztuk złota oraz tyle samo punktów doświadczenia. Lord Andre i jego strażnicy mają także zapewniać bezpieczeństwo okolicznym farmom Lobarta i Akila. Ponadto, w związku z bandytami i innymi niebezpieczeństwami, każdy obywatel powinien uzbroić się w miarę solidny oręż, a nauka walki bronią jest za darmo udostępniona w koszarach. Jednakże, z powodu odgórnych poleceń, lord Andre musi zadbać jedynie o tych obywateli, którzy przebywają w mieście, a to oznacza, że w związku z zaginionymi może jedynie zwiększyć nocne patrole. Kiedy Bezimienny należy do straży, po wydarzeniach w Jarkendarze lord Andre nie będzie szczególnie zachwycony nagłym zniknięciem swojego strażnika, ale ta sytuacja diametralnie się zmienia, gdy poznaje rezultat jego działań. Będzie dumny z Bezimiennego, a to dlatego, że odnalazł i uwolnił zaginionych pracujących w kopalni złota.

Andre R2

Lord Andre w modyfikacji Returning 2.0

Modyfikacje Edytuj

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Andre po śmierci lorda Hagena został mianowany namiestnikiem Khorinis. Z jego inicjatywy zostało zaostrzone prawo, przez które bardzo trudno jest dostać się do miasta. Nakazuje również sprawdzać podróżnych w celu wykrycia przestępców wplątanych w tymoriańską medycynę. Velayi odwiedziny Lorda Protektora proponuje strażnik wschodniej bramy po wyprowadzce goblinów z wieży Xardasa. Po przechytrzeniu strażników wejścia do ratusza lord Andre nakazuje bohaterce pozbyć się wyznawców Beliara. Po zabiciu odszczepieńców każe jej zniszczyć posągi boga ciemności, zlikwidować sieć szpiegowską oraz zabić gromadę orków i jaszczuroludzi. Po wykonaniu zadań nadaje wojowniczce tytuł baronowej. Informuje też ją o możliwej nieruchomości, w której może zamieszkać bohaterka. W związku z epidemią ospy w porcie w strategicznych miejscach ustawia kuszników pilnujących, aby obywatele nie roznosili choroby. Po przedstawieniu dowodów przez baronową, które oczerniają Lariusa, Lord Protektor sądzi, że są one niewystarczające. Velaya postanawia działać na własną rękę. Szczęśliwie udaje jej się zabić bandytów i byłego gubernatora. W nagrodę lord Andre oficjalnie na placu wisielców mianuje bohaterkę najważniejszą osobą w Khorinis. Sam postanawia udać się do Myrtany, aby wspomóc króla.

Andre (Velaya Historia wojowniczki)

Lord Andre jako namiestnik Khorinis

Przeznaczenie Edytuj

Lord Andre, w III rozdziale, jest bezsilny wobec plagi zombie jaka rozprzestrzeniła się po całej wyspie. Handel został wstrzymany, nikt nie zapuszcza się poza własne farmy i miasto, a Andre nie ma kogo wysłać do walki przeciwko hordom nieumarłych. Ostatnią nadzieją jest Bezimienny.

Dalsze losy Edytuj

Kiedy lord Hagen i reszta paladynów udaje się do Górniczej Doliny, lord Andre zostaje namiestnikiem Khorinis. Podczas ataku orków na miasto, prawdopodobnie zginął w walce, lub został wzięty w niewolę.

Ciekawostki Edytuj

  • Mimo, że w V rozdziale zostaje mianowany na namiestnika Khorinis, lord Andre nie zajmuje jego miejsca w ratuszu, a nadal przebywa w koszarach.
Poprzednik:
Lord Hagen
Tytuł:
Namiestnik Khorinis
Następca:
Rhobar III
Poprzednik:
Sędzia
Tytuł:
Dowódca straży miejskiej
Następca:
Brak