Gothicpedia
Advertisement

Altus – postać występująca w Gothic 3. Jest to arcymag ognia i głowa klasztoru magów ognia w Nordmarze.

Gothic 3[]

Gdy sprawuje rządy w klasztorze, do sanktuarium przybywa Milten. Altus jest bardzo zdziwiony mądrością nowego członka zakonu i oddelegowuje go do jaskini, w której objawił się Innos. Po niedługim czasie w klasztorze pojawia się także Bezimienny. Arcymag od razu rozpoznaje w nim wybrańca, którego widział we śnie. Wydaje mu się on tylko trochę za mały. Altus poucza wtedy bohatera, że to on ma zaprowadzić porządek w Myrtanie i poprowadzić ludzi do światła. Udziela też bohaterowi pozwolenia na korzystanie z kaplicy w klasztorze i mówi, że klasztorna biblioteka stoi przed nim otworem. Nie jest z nim związane żadne zadanie.

Altus jest człowiekiem pogodnego usposobienia, głęboko wierzącym w zaprowadzenie pokoju przez Bezimiennego. Dzięki swojemu doświadczeniu, wiedzy oraz dużej mocy magicznej jest w stanie używać magii na podstawie prastarej wiedzy, pomimo utraty run; w tym zakresie może udzielać bohaterowi lekcji. Jak sam twierdzi, jest również uzdolniony w dziedzinie alchemii.

Dalsze losy[]

Jego dalsze losy są nieznane, ponieważ w Gothic 3: Zmierzch Bogów przejście do Nordmaru jest zablokowane. Prawdopodobnie po śmierci króla Rhobara II i Karrypto, Altus dalej sprawuje rządy w klasztorze. Przyjmuje w szeregi więcej magów ognia, między innymi Immanuela i odbudowuje klasztor po wojnie.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Content Mod 3.0[]

Jego wygląd ulega zmianom kosmetycznym. Co więcej zamiast szaty ognia nosi zdobioną szatę ognia.

Gdy podczas zadania Nagroda paladyna Bezimienny zgodzi się na zatrzymanie przez Oliviera tarczy w zamian za zwój z zaklęciem, paladyn odeśle go Altusa, który zgodzi się dotrzymać obietnicy złożonej pomiędzy wojownikami oraz wręczy bohaterowi zwój ognistego deszczu.

Po zabiciu smoków Milten odsyła Bezimiennego do Altusa po nagrodę. Arcymag będąc pod wrażeniem dokonań bohatera daje mu nawet możliwość wybrania jej.

Altus w Content Mod 3.0

Advertisement