Gothicpedia
Advertisement

Akil – postać występująca w Gothic II. Jest to farmer, który mieszka pomiędzy miastem Khorinis a karczmą Orlana.

Gothic II[]

Ma kłopoty z najemnikami, którzy chcą wymusić na nim, aby dołączył się do buntu Onara. Bezimienny może mu pomóc, zabijając najemników. W zamian za pomoc bohater może zażądać pieniędzy lub nie. W razie poproszenia o wynagrodzenie Bezimienny dostanie żywność. Związane jest z nim zadanie zlecane przez kupca Baltrama, polegające na dostarczeniu z farmy Akila dostawy żywności do miasta.

W III rozdziale ma kłopoty z bandytami, którzy kradną mu owce. Zmartwiony farmer prosi Bezimiennego o rozwiązanie problemu. Bohater rozprawia się ze złodziejami, przeprowadzając owce z powrotem na farmę.

Zlecane zadania[]

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

W modyfikacji Returning w 7 rozdziale on i wszyscy mieszkańcy farmy ukrywają się w jaskini bandytów, którzy napadli na kupca Hakona.

Velaya – Historia wojowniczki[]

Aby główna bohaterka mogła wejść do miasta Khorinis, musi dopilnować, aby dostawa żywności z farmy Akila nie ucierpiała podczas podróży do bram miasta. Akil mówi bohaterce, że dostawę będą nieśli Ehnim i Egill. Później na targowisku zaczęto plotkować jego planach hodowania ścierwojadów. Prosi Velayę, aby pomogła mu w realizacji pomysłu. Bohaterka zgadza się i udaje się do Niclasa, który jest specjalistą od informacji o tych zwierzętach. Myśliwy radzi jej, aby zakupiła w tawernie baranią kiełbasę i dzięki niej oswoiła po samcu i samicy: ścierwojada pospolitego, leśnego i preriowego. Po wykonaniu zadania Akil jest bardzo zadowolony, a Velaya otrzymuje w nagrodę codzienną porcję gulaszu i mięsa hodowanego zwierzęcia.

Przeznaczenie/Global Mod[]

W obydwóch modyfikacjach Akil jest przygnębiony z powodu śmierci syna, Patryka, który niedługo przed akcją gry wstąpił do straży. Nie zgadza się na handel z Erastem, do momentu, w którym bohater rozwiąże sprawę zabójstwa syna farmera.

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym został on prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony.

Ciekawostki[]

  • Owca Akila, mimo oddania jej właścicielowi ponownie pojawia się w jaskini bandytów.
Advertisement