Gothicpedia
Advertisement

Świątynia Innosa w Górniczej Dolinie – centrum kultu Innosa w Górniczej Dolinie. Jest to siedziba magów ognia, którzy tworzyli barierę.

Przed akcją gry[]

Świątynia stanowi jeden z segmentów zamku od początku jego istnienia. Służyła prawdopodobnie za siedzibę lokalnego korpusu magów, pełniących rolę kapelanów i uzdrowicieli dla stacjonujących w zamku wojsk. Po rozrośnięciu się magicznej bariery ci z uwięzionych w jej obrębie magów, którzy nie poparli planu Saturasa związanego z ucieczką z kolonii, przyłączyli się do Gomeza i właśnie świątynię obrali za swoją siedzibę. Gdy Xardas wystąpił z zakonu, rolę arcymaga ognia przejął Corristo. Jakiś czas później do magów dołączył Milten, który został odźwiernym świątyni.

Gothic[]

W świątyni mieszkają magowie ognia: arcymag Corristo, Drago, Rodriguez, Torrez, Damarok i Milten. W II rozdziale Bezimienny, jeżeli jest cieniem, może w świątyni zostać przyjęty w poczet magów ognia. Po zawaleniu Starej Kopalni wszyscy magowie (oprócz Miltena) giną zamordowani na rozkaz Gomeza, ponieważ sprzeciwili się atakowi na Wolną Kopalnię. Z tej świątyni Bezimienny zaczyna atak na Stary Obóz.

Gothic II[]

Po przybyciu paladynów do zamku, w świątyni ponownie zamieszkał Milten, który został wysłany z ekspedycją na polecenie Pyrokara, gdyż znał on tamtejsze tereny. Miał on za zadanie badać czystość wydobytej rudy i zająć się magicznymi sprawami zamku. Po wymordowanych magach zostały magiczne runy teleportacyjne i zapiski Corristo oraz Damaroka. Po uwolnieniu Gorna, idzie on do świątyni spotkać się z Miltenem, po czym wspólnie opuszczają zamek i dolinę, a świątynia po raz kolejny zostaje niezamieszkana.

Zmiany zaszły tylko na parterze. Sypialnia została zastąpiona laboratorium alchemicznym, stare laboratorium stało się zaś biblioteką. Na górze Bezimienny może znaleźć teleport do świątyni.

Wnętrze świątyni

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Bumshak[]

W modyfikacji świątynia stała się spiżarnią zamkową.

Returning[]

Znajdują się tam duchy zabitych magów ognia.

Dolina Zombie[]

Rezydują tam magowie ognia, którzy próbują przetrwać po wybuchu plagi zombie. Po ataku istot Beliara na zamek magowie ognia (poza Miltenem i Rodriguezem) giną.

Dalsze losy[]

Po zajęciu przez orków całej wyspy Khorinis losy świątyni pozostają tajemnicą. Została ona prawdopodobnie zniszczona lub zaadaptowana na inny budynek.

Ciekawostki[]

  • Przez niektórych błędnie nazywana jest klasztorem. Nie jest to jednak klasztor, bo świątynia jest po prostu za mała, by pełnić tę funkcję.
Advertisement