Gothicpedia
Advertisement
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy świątyni Beliara występującej w Gothic 3. Zobacz też: Świątynia w Bakareshu (zadanie).

Wielka Świątynia Beliara w Bakareshu – jedyna świątynia Beliara istniejąca na kontynencie (nie licząc kapliczek wznoszonych przez orków i asasynów). Wybudowali ją asasyni z rozkazu Zubena.

Opis wewnętrzny i zewnętrzny[]

Wnętrze świątyni

kamień teleportacyjny do świątyni znajdujący się w skarbcu

We wnętrzu znajduje się sanktuarium Beliara oraz gigantyczny posąg mrocznego boga. Wybrańcowi (czyli Bezimiennemu jeśli wybierze drogę asasynów) dane jest usłyszeć głos boga oraz spełnić jego wolę zaczynając właśnie tutaj. Opiekun świątyni – Tizgar, prawie wcale nie opuszcza tego miejsca. Wokół posągu ustawione są złote figury, puchary oraz różne wartościowe klejnoty jeszcze bardziej ozdabiając to miejsce. Na niższych poziomach znajduje się skarbiec. Jest tam pełno złota, wartościowych naczyń, klejnotów a nawet magicznych artefaktów (amulety i pierścienie). Skarbiec jest bardzo dobrze strzeżony, więc ominięcie elitarnych wojowników oraz czarnych magów broniących skarbu nie jest łatwe. Jednakże za zgodą strażników można obejrzeć wspaniały skarbiec. Do świątyni prowadzi tunel (jaskinia). Wygląd zewnętrzny także jest imponujący. Na zewnątrz wyrzeźbione są kamienne gargulce - plugastwa z otchłani Beliara, które mają za zadanie odstraszyć potencjalnych rabusiów. Mimo iż to tylko kamienne rzeźby, stanowią idealną ozdobę dla tej świątyni.

Szkic koncepcyjny świątyni

Zakończenie Beliara[]

Jeśli Bezimienny bohater wybierze drogę mrocznego boga, musi złożyć w tej świątyni Kostur Wiecznego Wędrowca oraz Artefakty Adanosa. Mroczny Bóg przemówi, i ukaże swą wolę w kilku zadaniach, będą to:

Po wykonaniu tych zadań, Beliar ukazuje Bezimiennemu wizję przyszłości i następuje koniec gry. 

Ciekawostki[]

  • Szczyt obelisku świątyni wygląda jak wielki tron.
Advertisement