Gothicpedia
Advertisement

Śmierć ożywieńcom (lub Zniszczenie ożywieńca) – zaklęcie czwartego kręgu magii Innosa występujące w Gothic i Gothic II.

Gothic[]

Śmierć ożywieńcom zwój ikona G1.png

Czar ten zadaje poważne obrażenia wszystkim nieumarłym, takim jak szkielety, zombie czy opiekunowie świątyni. Wyjątek stanowią szkielety magów (w tym szkielet maga z Wieży Mgieł) oraz pięciu nieumarłych orkowych szamanów.

Bezimienny pierwszy raz ma styczność z tym czarem, gdy podczas poszukiwań kamieni ogniskujących otrzymuje jeden zwój od Miltena w celu zniszczenia Nadzorcy, strażnika krypty.

Runę z zaklęciem można od IV rozdziału kupić u Xardasa. Drugi egzemplarz runy oraz 35 zwojów udostępnia na sprzedaż Cronos w V rozdziale. Ostatni egzemplarz zwoju można znaleźć w świątyni Śniącego, leży na małym ołtarzu w komnacie Varraga-Hashora.

Wartość kupna runy wynosi 1100 bryłek rudy, zaś zwoju 110 bryłek, przy sprzedaży spada odpowiednio do 550 i 55 bryłek.

Działanie zaklęcia

Gothic II[]

Zasada działania czaru pozostaje taka sama jak w pierwszej części serii. Dwa zwoje tego zaklęcia można znaleźć niedaleko latarni morskiej w Khorinis, na pagórku w pobliżu Niclasa. Do stworzenia runy potrzeba wody święconej, zaś nauczycielem jest Parlan. Nauka kosztuje 5 punktów nauki.

Wartość kupna runy wynosi 2000, zaś zwoju 350 sztuk złota, przy sprzedaży spada odpowiednio do 600 i 105 sztuk złota.

Gothic II: Noc Kruka[]

Nowymi nauczycielami tej runy są Nefarius i Milten. Koszt nauki wzrósł do 10 punktów nauki.

Wartość kupna runy nie zmieniła się, natomiast zwoju spadła do 75 sztuk złota. Teraz sprzedać je można odpowiednio za 300 i 11 sztuk złota.

Advertisement