Śmierć niewolnika – broń dystansowa występująca w Gothic 3 oraz Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Gothic 3 Edytuj

Łoże kuszy jest zabarwione na czerwono, cięciwa jest dość gruba i ma kolor żółty. Strzemię ma kształt kolca z dwiema ostrymi odnogami. Łuk wykonany jest z metalu, a na jego powierzchni również można zobaczyć kolce.

Dawniej była wykorzystywana przez strażników niewolników, stąd wzięła się jej nazwa. Kuszę tę można znaleźć w 8. z kolei ciężkiej skrzyni, które rozsiane są po świecie gry, lub kupić u niektórych asasynów sprzedających broń. Nie korzysta z niej żadna z postaci niezależnych.

Kusza zadaje 130 punktów obrażeń. Do używania jej wymagane jest posiadanie 165 punktów siły oraz wyuczona umiejętność Ciężka kusza. Można ją kupić za 1750 sztuk złota. Wartość jej sprzedaży wynosi 525 sztuk złota.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Wygląd kuszy oraz jej statystyki w dodatku nie zmieniły się. Sprzedaje ją jeden z handlarzy w Geldern, ale tylko jeżeli ma się zainstalowaną Edycje Rozszerzoną.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.