Gothicpedia
Advertisement

Łuk – broń dystansowa występująca w Gothic II, Gothic 3 oraz Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Gothic II[]

W łuk wyposażeni są głównie bandyci, najemnicy i myśliwi. Broń zadaje 20 punktów obrażeń i wymaga takiej samej ilości punktów zręczności. Łuk można kupić np. u Bospera za 50 sztuk złota, jednak sprzedać jedynie za 5.

Gothic II: Noc Kruka[]

Łuk zmienia się lekko pod względem statystyk w porównaniu do podstawowej wersji gry. Zadaje teraz 30 punktów obrażeń i wymaga 25 punktów zręczności. Cena kupna wynosi teraz 200 sztuk złota, a cena sprzedaży 20.

Gothic 3[]

Wygląd[]

Łuk jest dosyć mały. Ramiona zrobione są z ciemnego drewna, a majdan zdobiony jest niebieskim materiałem.

Występowanie[]

Łuk jest najczęściej w posiadaniu bandytów. Dodatkowo niektóre szkielety również z niego korzystają. Broń można też często znaleźć w skrzyniach rozsianych po świecie gry lub kupić od handlarzy bronią. Występuje pospolicie na kontynencie.

Statystyki[]

Zadaje 40 punktów obrażeń, co czyni go najsłabszym łukiem w grze. Aby z niego korzystać należy posiadać 70 punktów zdolności łowieckich, czyli tyle ile bohater posiada od początku rozgrywki. Broń można sprzedać za 30 sztuk złota, a przy kupnie jego cena wzrasta do 100 sztuk złota.

Ciekawostki[]

  • W Gothic II: Noc Kruka jeżeli bohater wyciągnie łuk, a następnie ponownie go odłoży, wtedy cięciwa wykona animację jakoby została wystrzelona z niego strzała.
Advertisement