Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy gildii z Gothic II. Zobacz też: zadanie o tej samej nazwie.

Łowcy smoków – ludzie, którzy zajmowali się polowaniem na smoki w Górniczej Dolinie. Nie mieli oni stałego i oficjalnego przywódcy, działali osobno lub w małych grupach, wyłącznie dla własnych korzyści.

Gothic II[]

Gildia ta powstała, gdy dowiedziano się o smokach atakujących Górniczą Dolinę. Polowali oni na te gady przede wszystkim dla sławy i bogactwa. Uzbrojeni byli zazwyczaj w miecze jednoręczne lub topory dwuręczne oraz kusze. Nosili brązowo-czarne pancerze wykonane ze smoczych łusek lub ze skorup smoczych jaj. Zostały one stworzone przez kowala Benneta. Pochodzą z różnych stron świata, jednymi z nich byli najemnicy Onara, a inni to bandyci lub kolekcjonerzy trofeów. Duża część z nich zginęła w walce ze smokami. Gildia ta rozpada się, gdy giną wszystkie smoki. Ci łowcy, którym udało się przeżyć, prawdopodobnie giną z rąk orków.

Poznani łowcy smoków[]

  • Gorn – poznany wcześniej (w pierwszej części gry) jeden z głównych przyjaciół Bezimiennego, obserwował działania orków wraz z Gestathem.
  • Sylvio – były najemnik, polował na lodowego smoka, ginie z ręki Bezimiennego.
  • Bullko – człowiek Sylvia, szukał smoka Finkregha.
  • Cipher – wraz z Bezimiennym i Rodem ma możliwość zabicia bagiennego smoka.
  • Rod – wraz z Bezimiennym i Cipherem może zabić Pandrodora.
  • Jankowal wśród łowców smoków.
  • Feros – pochodzi z kontynentu, przebywał na zamku. Zgubił swój miecz, który można znaleźć w orkowym obozowisku na klifie, gdzie przebywa Hosh-Pak.
  • Kurgan – uważał się za eksperta w polowaniach na smoki.
  • Biff – za opłatą pomagał Bezimiennemu w walce.
  • Godar – bandyta, był skazany za zabójstwo strażnika miejskiego, którego jak mówi nie zabił, lecz ów strażnik potknął się, przez co skręcił kark; za opłatą uczy Bezimiennego polowania, w tym upuszczania smoczej krwi i zbierania smoczych łusek, ale tylko pod warunkiem, że bohater jest łowcą smoków.
  • Kjorn – sprzedaje artykuły pomocne w polowaniu.
  • Rethon – kolekcjoner trofeów, wyśmienity myśliwy. Handluje orężem.
  • Hokurn – mistrz walki bronią jednoręczną, alkoholik, jest pewien, że jeden ze smoków zamieszkuje wulkan.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

W modyfikacji tej mogą opuścić Górniczą Dolinę i wziąć udział w bitwie pod farmą Onara. Niektórzy mężczyźni z Doliny Cieni są nazwani łowcami smoków. Noszą oni skąpe zbroje składające się jedynie z pancernych spodni oraz są uzbrojeni w ciężkie łuki.

Przeznaczenie[]

Jeśli bohater wybierze drogę myśliwego, niejaki Bars zostanie zabity przez lodowe golemy w IV rozdziale. Mężczyzna po wygnaniu z Doliny Przodków dołącza do grupy Sylvia. Próbuje on wykonać zadanie Dwa lodowe golemy dla Sylvia przed bohaterem, jednakże nie udaje mu się to. Lord Helmchen zleca bohaterowi zbieranie informacji na temat łowców smoków. Jest on bardzo ciekawy, kim jest nowa grupa wojowników i kto do niej należy.

Przebudzenie[]

Gildia przestała istnieć, a niektórzy łowcy smoków wyruszają do zamku. Cipher zajął się handlem futrami zwierząt, a Hokurn kolekcjonowaniem unikatowych alkoholi. Niektórzy tacy jak Feros i Rethon chwilowo nie mają żadnych konkretnych planów dla siebie.

Nostalgic Edition[]

Łowcy smoków noszą inne zbroje względem oryginału.

Złote Wrota[]

Gildia najprawdopodobniej przestała istnieć, lecz Hokurn i Godar przybywają do Jarkendaru w swoich gildyjnych pancerzach, gdyż sądzą, że skoro wyspę zaatakowała plaga Beliara, to i smoki mogą ponownie się pojawić. Mają w planach zabić owe smoki i zarobić dużo złota.

Mroczny Legion[]

Do Górniczej Doliny przybywa wielu nowych łowców smoków. Większość z nich plądruje legowiska zabitych przez Bezimiennego smoków, a kilku innych przebywa na zamku, który przejął Nikolas wraz ze swoimi ludźmi. W odróżnieniu do łowców znanych z podstawowej wersji gry, łowcy z Mrocznego Legionu są zorganizowaną grupą wojowników-szabrowników aniżeli faktycznych łowców potworów. Grupą dowodzi Kai. Ich tymczasową bazą wypadową jest górska forteca, od której zaczęli plądrowanie smoczych skarbców.

Nowi łowcy smoków to:

  • Łowca smoków – nienazwany z imienia łowca mieszkający w zamku. Wie gdzie można znaleźć smocze jaja;
  • Kai – dowodzi grupą łowców, która plądruje górską fortecę;
  • Bruno – należy do grupy łowców, która plądruje górską fortecę;
  • Gregor – należy do grupy łowców, która plądruje górską fortecę;
  • Jan – należy do grupy łowców, która plądruje górską fortecę;
  • Wenzel – należy do grupy łowców, która plądruje górską fortecę;
  • Anton – należy do grupy łowców, która plądruje górską fortecę;
  • Kurt – należy do grupy łowców, która plądruje górską fortecę;
  • Carl – należy do grupy łowców, która plądruje górską fortecę;
  • Duncan – został wysłany do lodowej krainy po smoczą krew.

Z życia złodzieja[]

W modyfikacji pojawia się Adrian. Mężczyzna twierdzi, że w życiu parał się wszystkim, a na koniec został łowcą smoków. Nosi pancerz gildii. Po zakończonych łowach na gady ostał się na Remwie, gdzie organizuje nielegalne walki na arenie.

Złote Wrota[]

Dwóch byłych łowców, Godar oraz Hokurn przybywają do Jarkendaru, gdzie zatrzymują się w obozie orków. Mimo iż nie polują już na smoki, mają oni pancerze gildii. Są oni zwykłymi najemnikami.

Ciekawostki[]

  • W IV rozdziale w dzienniku pojawia się zadanie Łowcy smoków, będące w rzeczywistości informacjami o napotkanych łowcach.
  • Kiedyś istniała gildia smoczych mistrzów, która była prawdopodobnie dawnym odpowiednikiem łowców smoków.
  • Wszyscy łowcy smoków spotkani w grze posiadają imiona (nie ma ani jednego członka tej gildii, który jest podpisany jako "Łowca Smoków", nie licząc martwych ciał).
  • Jedynymi łowcami smoków, którzy zabili smoka są Bezimienny (jeśli wybierze tę gildię), Cipher i Rod (jeżeli bohater weźmie ich do pomocy przy zabijaniu bagiennego smoka) oraz Biff (jeżeli bohater wynajmie go do pomocy).
  • Wielu z nich chce oszukać bohatera np. Kjorn lub Biff. To zrozumiałe, ponieważ są to bandyci.
  • Mimo że istnieje kusza łowcy smoków, to żaden z niej nie korzysta.
  • Pancerze łowców smoków zrobione są ze smoczych łusek, lecz gildia ta powstała dopiero po ataku gadów na Górniczą Dolinę. Najprawdopodobniej jest to błąd twórców gry. Można też przyjąć, że tylko pancerz zrobiony dla Bezimiennego posiada smocze łuski, mimo takiego samego wyglądu, jak pancerze pozostałych łowców.
Advertisement