FANDOM

559

Socha v klášteře

Bohyně je jedním z nejstarších božstev. Xardas se domníval, že se možná mohlo jednat o sestru trojice bohů a nebo, že dokonce byla jejich matkou. Jediné známé místo, kde je uctívána jsou Jižní Ostrovy. Je to bohyně, která v sobě snubí jak zásady Beliara, tak Innose.

Historie Editovat

Bohynin kult je možná stejně starý jako kult tří bohů. V dávných dobách měla bohyně dvojí služebníky, Ahn´Bael, což jsou vlastně harpyje a Ahn´Nosiri, které byly služebnice lidského vzhledu. V raných dobách jí sloužily svorně, avšak později je rozdělily jejich vize o budoucnosti. Prastarý kult se rozpadl a obě strany začaly mezi sebou bojovat. Selena byla jedinou Ahn´Nosiri, která tuto válku přežila. Ahn´Bael však také utrpěly těžké ztráty. Nejvyšší z nich, Xesha byla na stovky let uložena ke spánku v ledové oblasti.

Bohynin kult Editovat

Bohyně se zdá být již dávno zapomenutou, ale není tomu tak. V dávných dobách jí uctívala královská rodina ze Setarrifu. Nyní jsou jedinými uctívači bohyně mniši, kteří žijí v klášteře na Argaanu. Nejposvátnější chrám bohyně, leží v Argaanských horách, tzv. Bílém štítu.